31 Mart 2017 Cuma

DUBLE GİRSİN

DUBLE GİRSİN

Ailenin çöpçüsüyüm, bugün annemle oturduk, onda duran eski resimlere baktık tek tek, ayırdık sonra. Aldım götürdüm bir kısmını benim arşive.
Bir resim var. En sevdiklerimden biri. Erenköy’de dedemin bahçesindeki çam ağaçlarının altında, upuzun bir akşamüstü sofrası, etrafında nasılda bir kalabalık. 
Masanın üstünde çaydanlık, tüm sülale yumulmuşuz, götürüyoruz tepsi tepsi puf böreklerini.
Ben olsam olsam beş altı yaşımdayım falan.
Bir annem, bir ablam, birde ben kaldık o resimden kala kala hayatta.
Bir doğuyorsun,
Bir ölüyorsun.
Ne yaşanıyorsa hepsi iki nefes arasında.
Bugün defalarca baktım geçmişimden gelen tüm insanların iki nefes aralarına,
Tek bir hırsız,
Tek bir ülkeyi soyan,
Tek bir çalan çırpan yok içlerinde.
Neredeyse kadını erkeği hepsi devlet memuru, hepsi kendi halinde.
Demiryolcu çoğu.
Zenginler mi? Hayır.
Fakirler mi? Hayır.
Nasıllar?
Şükür, sağlığımız keyfimiz yerinde halleri.
Baktım baktım,
Hepsini bir kez daha sevdim, bir kez daha sarıldım her birine ayrı ayrı.
Özledim hepsini, tek tek ayrı ayrı.
Bir özlediklerime bakıyorum,
Bir de billboard larda utanmadan sıkılmadan insanların yüzüne sırıtan yüzsüzlere, ahlaksızlara, hırsızlara, öküzlere, katillere,
Kullandığımız alet edevatlar zenginleşmiş, renklenmiş, çoğalmışlar,
Amma,

Görmekteyim ki yaşam kalitem her geçen gün daha da gerilemiş, her geçen gün daha da kötülemekte.
İspatı,
Billboard larda.
Göreceğiz,
Ne karara varacak millet.
Aziz Nesin’in tee o zamanlar verdiği oranda mı hala aptalların sayısı,
Yoksa arttı mı,
Eksildi mi geçen yıllar içinde göreceğiz hep beraber.
Daha doğrusu biz göreceğiz sadece ve yine, diğerleri burunlarının önlerini bile göremeyecek kadar güdük akıllı ve cahiller çünkü.
Az kaldı.
Bu millet ya diyecek ki,
#Hayır
Artık eskisi kadar aptal değiliz, açıldı gözümüz, aydınladın zihnimiz, bundan sonra kandıramazsınız bizi,
Ya da,
#Hayır
Seviyoruz aptal olmayı, aptallığa devam, parayı bastır pozisyonu söyle.
Göreceğiz.
Tek umudum,
Oranın oldukça düşmüş olduğu yönünde.
Benimkisi umut.
Benimkisi,
İnsan gibi insana,
Özlem.
İnsan gibi yaşamadıktan sonra,
Kıçına duble girsin,
Otoban.
Murat Denizel

Hiç yorum yok: