16 Aralık 2017 Cumartesi

LAHEY LAHEEY

LAHEY LAHEEEY

Lahey laheeey tapeler,
Şıngırı mıngırı tapeler…Döndü dolaştı yine aynı noktaya geri döndü mü?
Döndü.
Kayıtların temini illegal, o kesin de, 
Amma,
Kayıtlarda yer alan konuşmaların esas muhatabı deyyor ki, bu sefer,
He valla doğru bu konuşmalar, ben dedim ben dinledim bunca sözü bunca lafı. Aboovvv...
Ki ayrıca,
Diyorlar ki onlarda bu arada, bu tapeler tutuyor bizim tapelerle. 
Bah bah bah,
Artık kaç senedir neler neler dinledilerse bililenenlerden gayri, onlarda da var demek başka başka epey bi tapeler zahir. Bilinmeyenler. Henüz.
Ayol yerim ben seni. Kullandığın tüm yazılımları, tüm donanımları, tüm araç gereçleri icat edip sonrada üretenler, sonrada gezegenin tamamını bunlarla donatanlar onlar kııızz... 
Ayol onlar dinlemeyeceklerde kim dinleyecek seni, duvara bardağı dayayıp ben mi... Heeç yani…
Ayy kıyamam, canımm yaa, akıl vizyon bu kadarcık bu seviyede yani.� 
Şimdiii,
İllaki kesecekler cezayı o kesin. Amma illaki.
Dersen ki ben tanımam muz cumhuriyeti mi burası,
İttirin gidin leeyn diye babalanıp köpürüp höpürüp, yine,
Ödemem ceza meza derseen,
O zeemaaan,
Seni öyle bir izole ederler ki gezegenin finans sisteminden, aklın şaşar, bin odalı ev olsa o bile dar gelir insana yeminle.
Var ya o gün o an cebinde 1 centi olan zengin sayılır, ki bir cent çok önemlidir, yaşı kemale ermişler iyi bilirler bir centin kıymetini demedi deme. 
Ha baktın ve de nasıl olacaksa çalıştı kafa ve anladın ki sonu pek bi fena olacak, bir oradan kıvırttın bir buradan,
İyi barim hadi ödeyeyim cezayı dedin, ki o an kabul ettin demektir suçu ve de dolayısı ile zamanında reddettiğin delilleri de yani, yani var ya tam sıçtın o gün yani. 
Ben sıçmam bana ne yaa, kandırdılar beni, yine, yöneticiler sıçsınlar, faturayı onlara çıkarabilirimde diyebilirsin mesela, amma öyle değil kazın ayağı.
Başsın çünkü. E sen kaşındın, sen dedin başım diye. 
Ki, Ha birde işin içine terördü merördü gibi laflar doluşurlarsa hani birde, ki gidişat sanki o yönde,
Tam güme gittin o zaman,
Güm neresi?
Neresi olduğu belli,
Haydi laheey laheey kalkıyor, sıkışalım abiler, dörtleyelim arkayı. Olabilir mi? Oluyor gibi sanki demlene demlene.
İki ucu boklu değnek değil durum. 
Bokun kendisi değnek abisi.
Pıt pıt pıt değil,
Güm güm güm atıyor dötler, sesi duyulmaya başladı, istediğin kadar dırlan dur sen ebele debele. 
Ha,
Birde,
Sıradan insanlar var. 
Onlar, okurlar, yazarlar, şarkı söylerler falan, aşık maşık olurlar, bu gezegene kendime aileme sevdiklerime bir gıdım daha ve dahi olsa faydam olsun diye çırpınan sıradan insanlar.
Çalmak akıllarına gelmez, değil mi ki çırpsınlar birde üstlük olsun diye üstüne.
Kendileri kadardırlar,
Pırıl pırıl evlatlar yetiştirmektir tüm çabaları. Ki, yetiştirirler de.
Kandırılamazlar,
Kandırmazlar birbirlerini çünkü, zaten niye.
İnançlarıysa tamdır.
Sevgiye inanırlar mesela,
Ha birde,
Saygıya,
Yalansız dolansız yaşama,
Ha birde,
Sanata. 
Sana göre bu kadarcıklardır,
Bizlere göreyse,
Kocamanlardır, sığdıramazsın yere göğe.
Milyonlardan milyarlardan çok mu çok büyüktürler,
Bir centtense,
Daha küçüktürler, hesapları kitapları hep bu yönde. 
Sen hiç anlamazsın bu hesaplardan kitaplardan, anlatacağız amma bu sefer bekle sen hele.
Geçen sefer tek başımıza gelmiştik, 
Bu sefer,
Omuzumuzda torunumuz, 
Çoluk çocuk, 
Hatta,
Sen al da git desen de,
Bir elinde baston,
Bir elinde terlik,
Anamı da alıp geleceğim,
Bu sefer,
Yaşlısı genci, ya herro ya merro, bu böyle biline.
Sen yolcusun usta. Artık. O kesin. 
Bizlerse,
Hancı.
Yana kavrula kaç kez doğduk küllerimizden bir bilsen,
Manyağımız oğlum biz,
Ateş bizim yüreğimizde.
Murat Denizel

Hiç yorum yok: