23 Haziran 2017 Cuma

EY GENÇ

EY GENÇ

CeHaPe başarından başarıya yürüyor her geçen gün…
Takip ediyorum çok yakından.
Ha gayret iktidar olmak üzereler, hem de tek başlarına.
Ezici çoğunlukla.
Amma,
Bu yürüyüş kısa gelebilir onlara. Böyle dört yüz elli kilometre falan yürüyerek zor bi sanki.
Benim görüşüm Edirne’de parmaklarının uçlarını sınıra dokundurup, devamında boydan boya Anadolu sloganı ile Çanakkale’ye inip oradan Iğdır’a yürüyüp, sonra oradan Sinop’a geçip, bu sefer enden ene Anadolu sloganı ile Sinop’tan Hatay’a yürümeliler.
Çok emin değilim, ayrıca iki çapraz yürüyüş daha da gerekebilir.
Yürümek iyidir.
Özellikle belli yaşın üstü insanlara doktorlar tavsiye ediyorlar zaten.
Ki,
Yürüyenlere bakıyorum bırakın belli bir yaşı, epey bi yaş almışlar hayatta.
Ömürlerine ömürler katılsın, ömürleri uzasın, uzun bir siyasi yaşam için sağlık şart çünkü.
Yürüsünler ki en az yirmi otuz yıl daha sağlık nedenleri ile bırakmak zorunda kalmasınlar siyaseti.
Bizim ülkede siyasi hayatın böyle yaşını başını almış siyasetçilere çok mu çok ihtiyacı var.
Diğer ülkelere bakıyorum halleri içler acısı, içim parçalanıyor inanın.
Mesela,
Kanada Başbakanı Justin Trudeau göreve başladığında 43 yaşındaydı. Yine göreve başladıklarında Yunanistan Başbakanı Alexis Çipraz 40, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron 39 yaşlarındaydılar yine mesela. Estonya, İtalya, Ukrayna gibi onlarla ülkeyi saymıyorum. Say say bitecek gibi değil çünkü.
Bizde CeHaPe’nin bir başkanı var henüz 69 yaşında, bu gencecik yaşında olası başbakanlık görevine hazırlanıyor uzun yıllardır mesela.
Ki, görevi devir aldığı bir evvelki başkan 79 yaşında bugünlerde. O artık orta yaşlı sayılabilir.
Birde MeHaPe’nin başkanı var, o da 69 yaşında. Ay farkı var aralarında CeHaPe’nin başbakanı ile.
Şahsen bu gencecik ikiliden, ikisinden de ben çok ümitliyim.
En verimli yaşlarına adım adım yaklaşıyorlar.
Kısmet olurda önümüzdeki on yirmi yıl içinde iktidara falan gelebilirlerse millet için devlet için vatan için ne kadar çok faydalı olacaklardır o pırıl pırıl gencecik akılları ve vizyonları ile kim bilir.
İnsan istemez mi seksen doksan yaşında bir başbakanı olsun istiyor, ki ben insan olduğumu düşünüyorum, en azından bana dışarından bakıldığından ilk intiba bu yönde, bu veriden yola çıkarak ben isterim şahsen.
Benim gibi dede özlemi çekenler için çok büyük bir fırsat.
Ki,
Ülkede yaşayan nüfusun % 64’ü 39 yaş altı,
Ülke genelinde nüfus ortalaması 30 yaş olduğundan dede özlemi çekenler ezici çoğunlukta.
Atatürk,
1927 yılında,
İstiklali ve Cumhuriyeti gençlere teslim ettiğinde,
46,
Yaşındaydı.
Murat Denizel

Hiç yorum yok: